BAŞARI-Motivasyon ve zeka geliştirme teknikleri…

Ders çalışma stratejileri,sınav rehberlik…

Matematik Dersine Nasıl Çalışmalı?

Bir gün soru çözmemek için izin!

Demek bu gün izin istiyorsun. Gel ne istediğine beraberce bir göz atalım:

Sınava 180 gün var. Hafta içi her gün 8 saat okulun var bu 60 gün ediyor, geriye 120 gün kaldı.

Her gün 1 saat yemek molası ile geçiyor. Bu da 180 gün içinde 8 gün ediyor, geriye kaldı 112 gün.

Hafta sonları dershaneye geliyor ve 5 saat orada bulunuyorsun bu da eder 11 gün, geriye kaldı 101 gün.

Günde ortalama 8 saat uyuyorsun bu da eder 60 gün, geriye kaldı 41 gün.

Hafta içi etütlere 3 saat katılıyorsun bu da eder 3 gün, geriye kaldı 38 gün.

Her gün yollarda eve gidiş geliş için 2 saatin gidiyor bu da eder 15 gün geriye kaldı 23 gün.

Zaten bu süre içinde en az 3 gün hastalık iznin olacak. Kaldı 20 gün.

Bu süre içinde 7 gün bayram izni kullanacaksın, kaldı 13 gün.

Şubat tatilinin bir haftasını dershaneye gelerek geçirecek geriye kalan 7 günü izin olarak kullanacaksın, geriye kaldı 6 gün.

Her gün yarım saat çay ve sohbet molası veriyorsun bu da eder 4 gün geriye kaldı 2 gün.

Günde 8 dakika aynanın karşısında kendini izliyorsun bu da eder 1 gün. Geriye kalıyor sadece 1 gün ve eğer ben sana bu 1 günü izin olarak verirsem sen nasıl sınavları kazanacaksın.

Toparlarsak;öğretmenlerinizi dinlerken düzenli notlar tutunuz. Dersten sonra eve gittiğinizde defterinizdeki notları temize çekin veya tekrar yazarak çalışın. Konuyu anlamadan sorulara geçmeyin, konuyu anladığınıza inandığınızda önce çözümlü sorulardan, sonra da test sorularından çözün. Soru çözerken problemlerde verilenleri ve istenenleri düzenli olarak bir kenara yazın. Soru çözerken sizi sonuca götürecek ipuçlarını belirleyin. Verilenleri işlem sırasına göre uygulayın. Sonucu bulun ve sağlamasını yapın. Matematik dersini öğrenmek bisiklete binmeyi öğrenmek gibidir. Yaparak ve yaşayarak öğrenilir. Bu nedenle bol bol işlem yapın, eksiklerinizi tespit edin ve giderme yollarını araştırın. Şunu unutmayın ki başarısız olduğunuzda bile kendinizi motive etmeli ve “Her başarısızlık başarının ilk adımıdır.” sözünü kendinize rehber edinmelisiniz.

Öğrenmenin ilk adımı kişinin bilmediğini fark etmesidir. Öyleyse öncelikli olarak matematik dersi bakımından kendinizin hangi durumda olduğunu belirlemelisiniz. Bunun için size bazı ölçüler verebilirz:

1. “İşlem kabiliyetim az ve konuları anlayamıyorum

diyenlere ilk tavsiyemiz temel konuları çalışmalarıdır. rasyonel sayılar, sayılar ve işlemler, üslü ve köklü ifadeler, çarpanlara ayırma ve özdeşlikler konuları öncelikle öğrenilmelidir

2. İşlem kabiliyetim iyi; fakat konulara yabancıyım.”

diyen öğrencilerimize il tavsiyemiz bilgi eksiği olan konuların tam olarak öğrenilmesidir. İşlem kabiliyetinizin iyi olması, matematik konularını öğrenebileceğinizi gösterir

3. Konuları anlıyorum; fakat işlem kabiliyetim az .”

şeklinde durumunu tarif eden öğrencilerimize ilk tavsiyemiz bol bol soru çözmeleridir.

4. “İşlem kabiliyetim iyi, hem de konuları biliyorum; fakat çok yanlış yapıyorum.”

biçiminde yakınan öğrencilerimize ilk tavsiyemiz soruları dikkatle çözmeleridir. İşlem kabiliyetiniz iyi ve konuları biliyorsanız matematikle ilgili sorununuz çözülmüş demektir. Yanlış yapmamanın veya az yanlış yapmanın en güzel yolu bol bol soru çözmektir. Yalnız bu yapılırken daha sonra bu çözülen sorular değerlendirilmeli, nerelerde hatalar yapıldığı belirlenmeli, çalışarak giderilebilecekse bu hatalar giderilmeli; çalışarak giderilemeyecek cinstense bir bilenden yardım alınmalı, sonra da bu hatalara bir daha düşülmemeye çalışılmalıdır.

GEOMETRİ DERSİNE NASIL ÇALIŞMALIYIZ

Öğretmenlerinizi dinlerken düzenli notlar tutunuz.

· Dersten sonra eve gittiğinizde defterinizdeki notları temize çekin veya tekrar yazarak çalışın.

· Konuyu anlamadan sorulara geçmeyin, konuyu anladığınıza inandığınızda önce çözümlü sorulardan, sonra da test sorularından bir miktar çözün.

· Soru çözerken problemlerde verilenleri ve istenenleri düzenli olarak bir kenara yazın.

· Soru çözerken sizi sonuca götürecek teorem ve özdeşlikleri belirleyin.

· Verilenleri işlem sırasına göre formül ya da teoremlere uygulayın.

· Sonucu bulun ve sağlamasını yapın.

· Matematik dersini öğrenmek bisiklete binmeyi öğrenmek gibidir. Yaparak ve yaşayarak öğrenilir. Bu nedenle bol bol işlem yapın, eksiklerinizi tespit edin ve giderme yollarını araştırın

1998-2005 tarihleri arasında OKS de çıkmış sorularını çözmenizi ve önceliğinizi 6 ve 7. sınıf konularına vermenizi tavsiye ederim.

Mart 7, 2007 - Posted by | DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİ

13 Yorum »

  1. Yahu kardeşler ben matematikten anlamıom bana yardımcı olun öss var çakmayım sınavda OK.MSN:cinkopat_cin@hotmail.com bu msn adresim lütfen yardım edin.

    Yorum tarafından vELİ DAYI | Mart 7, 2007

  2. “İşlem kabiliyetim az ve konuları anlayamıyorum”

    diyenlere bir ekleme de ben yapmayım hemen. Eski matematik kitaplarını baştan bir göz gözderin. İlköğretim kitaplarından başlayın mesela. Konular gözünüze daha kolay gelir ve sonra sonra alışırsınız. Kaçırdığınız konuları daha iyi anlarsınız, böylece eksik filan da kalmaz.

    Yorum tarafından abaküs | Mart 17, 2007

  3. KAFAYII YİYCEMMMMMMM HİÇ ANLAMIYORUM BU MATEMATİKTENN DELİRCEM ÇÖZERKEN ANLIYORUM AMA YAPAMIYORUM ARTIK APTAL OLDUĞUMU DÜŞÜNMEYE BAŞKLADIM NE YAPMAM GEREK

    Yorum tarafından BÜŞRA | Mart 29, 2007

  4. AYRICA ADRESİMİDE VERİYİM NE YAPMAM GEREKKK ÖSS YAKLAŞTI ÇALIŞIYORUM BECEREMEYİNCE BIRAKIYORUM SINIR OLUYORUM YARDIM EDECEK BİRİLERİ VARMI ALLAH RIZASI İÇİ JA_ZA_MAN@HOTMAİL.COM

    Yorum tarafından BÜŞRA | Mart 29, 2007

  5. ÖSS var kabul ediyorum.Ama bunu bu kadar problem etmenin ne manası var.Kabul bu sınavı kazanma gibi bi zorunluluğumuz var ama bunu daha eğlenceli hale getirip daha kolay bir şekilde kendimizi ve beynimizi yormadan yapmıyoruz.Pekala madem istatistiklere taktık kafayı alın size bir istatistik daha stres insan beynini akıl almaz derecede küçültüyor bir düşünün neden artık çocukluk yıllarımızdaki kadar kadar hızlı ve pratik düşünemiyorsunuz???? Çünküüüüüüü beyniniz artık yavaş çalışıyor.Alın size bir çelişki şimdi çıkın işin içinden çıkabilirseniz hadi… SİZE KOLAY GELSİNN

    Yorum tarafından Muhsin | Nisan 5, 2007

  6. adımcansu matematiği anlamıyorum cansu___573@hotmail.com

    Yorum tarafından cansu | Nisan 9, 2007

  7. ben fatih oksye hazırlanıyorum.matematiği sevmiyorum ama bir arkadaşım sayesinde biraz sever gibi oldum.Ama nasıl çalışlaşacağımı ve ne yapacağımı bilmiyorum.bana yardımcı olursanız mutlu olun yardımlarınızı bekliyorum.msn im=motorlu_eskiya_@hotmail.com

    Yorum tarafından yorgun | Nisan 9, 2007

  8. [...] 7 comments Mart 7th, 2007 [...]

    Pingback tarafından Matematik Dersinde Üstün Başarı Yolları... « MAXTR | Nisan 12, 2007

  9. bu ders yüzünden tüm puanım düşüyor kim bulduysa aaa….

    Yorum tarafından mat.biçer | Nisan 14, 2007

  10. matematiği anlıyorum,fakat soru çözemiyorum,ne yapmalıyım?

    Yorum tarafından nisa | Nisan 19, 2007

  11. dersi derste dinlersen ve biraz alakalıysan bu derse matematikte yapamayacağın soru kalmıycak.ama şudavar ben .tekrarda yapmıyorum nasıl oluyosa 5 alıyorum.. ama dersi derste dinliyorummm

    Yorum tarafından matt.profösör | Nisan 21, 2007

  12. bana matematik hakında herşey sorabilirsiniz.. adresim:pirince_tayfun@hotmail.com
    matematiği seveceksinizzzzz

    Yorum tarafından matt.profösör | Nisan 21, 2007

  13. [...] de km sorularn zmenizi ve nceliinizi 6 ve 7. snf konularna vermenizi tavsiye ederim. cretsiz matematik dersi iin:alper-durukan@hotmail.com MSN zerinden ders __________________ MSN zerinden bedava matematik kursu almak istiyorsanz: [...]

    Pingback tarafından Matematik Dersinde stn Baar - Turkiyemforum.COM - Bilgi ve Paylam Forumu | Mayıs 6, 2007


Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

